Penilaian Masyarakat terhadap Corporate Social Responsibility pada PT. Sari Husada Yogyakarta

Sugiono Wirawan, SE, Dr. Rofiaty , SE ., MM.

Abstract


Abstrak  :  Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana
penerapan CSR ( Corporate Social Responsibility  ) dan mengetahui bagaimana penilaian masyarakat akan program CSR pada PT. Sari Husada. CSR merupakan salah satu cara untuk meningkatkan citra perusahaan dimata masyarakat, sehingga dapat menjadi baik dimata masyarakat.  Penelitian ini menggunakan Analisis SWOT dalam pengambilan strateginya. Dari hasil penelitian dapat dilihat bahwa penilaian masyarakat terhadap Program CSR Sari Husada mendapat respon positif dari masyarakat. Hal ini dapat dilihat dari membaiknya  kondisi dankeadaan masyarakat yang mendapatkan bantuan dari program CSR PT. Sari Husada. Sehingga citra PT. Sari Husada dimata masyarakat meningkat. Abstract  : The purpose from this research is to know how theimplementation of Sari Husada’s CSR ( Corporate Social Responsibility )  and  to know how  the society’s value about CSR ( Corporate Social Responsibility ) from Sari Husada. CSR is one from a lot of way to attratct society or community’s attention so Sari Husada’s image can develop in the society’s view.  This research use SWOT Analysis in the way to choose main strategy and alternate strategy.  The result from the research, we can see that Society’s valuation to this Sari Husada’s CSR Program have growth, and get the postive interest from the society /  community. We can see, that the better situation and condition in society which got assistance from Sari Husada’s CSR. So the Sari Husada’s image increasing.  

Keywords : Corporate Social Responsibility, Sari Husada, Jogjakarta.

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.